Projektpaket

Projektpaket vänder sig till dig som behöver ett affärssystem med funktioner som stödjer projekthantering för entreprenad, servicebaserade tjänster, tillverkning och fältserviceaktiviteter.

+99 kr/månad
projekt_laptop_pno_right_perspective_light.jpg

När du arbetar projektbaserat 

Det behövs en tydlig struktur för varje uppdrag, då blir det mycket enklare att driva projekten framåt och se till att tidsplan och budget hålls. Med Nova Offices Projektpaket har du alla bitar enkelt samlade under ett molnbaserat affärssystem, vilket ger dig åtkomst vart du än arbetar.

Systemet sammankopplar relaterade projekt och aktiviteter. Det innebär att allt som behövs för redovisningen finns under samma tak. På så vis minimerar du också riskerna att till exempel felaktig eller utebliven fakturering sker. Du ser helt enkelt projektet i sin helhet och affärssystemet hjälper dig säkerställa att viktiga bitar inte faller mellan stolarna.

Planera ditt arbete 

När du arbetar projektbaserat är det viktigt med ett system som kan ordna uppdragets alla delar så att det faktiska utförandet av arbetet flyter på. Med Nova Office kan du planera och schemalägga resurser, tillverkning, hantera avbrott, inleda reparationer, installationer och andra fältservicearbeten. Du kan också boka in rätt person med rätt delar, verktyg och till exempel tjänstefordon.

Uppföljning och rapporter

Du får månadsvis information om allt som är genomfört men ännu inte fakturerat. Systemet tar hänsyn till fastpris, takpris och revideringar i budgeten. Det finns flera olika projektrapporter, både som sammanställda och i detaljerad form.

Med tidrapporteringsfunktionen kan du smidigt boka alla uppgifter för till exempel löneunderlag och projektuppföljning. Det går också att hantera fastpris eller anbud samt löpnande och interna.   

Fakturering

Det finns flera olika sätt att fakturera på. Ofta behöver man ta hänsyn till kunder och leverantörers upplägg, men också beroende på projektets tidsplan. Ett projekt som löper under en längre tid kanske behöver faktureras löpande. Men det går också att göra förskottsfakturering, delfakturering med med aconto. Du styr själv vilka transaktioner som ska faktureras med hjälp av faktura-attest.

Systemet beräknar den aktuella totalsumman för projektet, som i sin tur ger projektledaren den information som behövs för att skapa fakturor och skicka inköpsordrar. Det är också ett bra sätt att undvika att kostnaderna springer i väg och det säkerställer ett lönsamt intäktsflöde.

Valutaorder och Intrastathantering

Med valutaorder kan du hantera försäljning i utländsk valuta. Du kan enkelt ange i vilken valuta betalningar ska ske och på vilket språk blanketter och artikelbenämningar ska skrivas för varje kund. Intrastathantering vid utförsel ingår också i paketet samt att valutaklausuler kan hanteras med enkelhet.

Valutapriser

Varje artikel kan ha olika försäljningspriser, beroende på valuta. I kundavtal kan eventuella kundspecifika eller stafflade valutapriser registreras.

Reskontra och inbetalningar

Reskontralistor kan tas ut i respektive valuta, men också sammanställas och presenteras i svenska kronor. Vid inbetalning står valet mellan att växla till svenska kronor eller att sätta in beloppet på ett valutakonto. Avdrag för bankens växlingsavgifter kan göras likaväl som kvittning mot kreditfaktura. En eventuell kursvinst/-förlust konteras automatiskt.

Upplev funktionalitet så som

Snabb överblick över projektet
Alla kostnader och intäkter samlade
I det här paketet ingår tillvalet Valutaorder
Hantering av Intrastat
Detaljerad information

Har du frågor?

Det finns inga dumma frågor, så tycker vi! Ring vår support så hjälper vi dig.

046-280 20 00