Autogiro
Med hjälp av tillvalet Autogiro förenklar du företagets hantering av inbetalning…
Projektpaket vänder sig till dig som behöver ett affärssystem med funktioner som stödjer projekthantering för entreprenad, servicebaserade tjänster, tillverkning och fältserviceaktiviteter.
Det behövs en tydlig struktur för varje uppdrag, då blir det mycket enklare att driva projekten framåt och se till att tidsplan och budget hålls. Med Nova Offices Projektpaket har du alla bitar enkelt samlade under ett molnbaserat affärssystem, vilket ger dig åtkomst vart du än arbetar.
Systemet sammankopplar relaterade projekt och aktiviteter. Det innebär att allt som behövs för redovisningen finns under samma tak. På så vis minimerar du också riskerna att till exempel felaktig eller utebliven fakturering sker. Du ser helt enkelt projektet i sin helhet och affärssystemet hjälper dig säkerställa att viktiga bitar inte faller mellan stolarna.
När du arbetar projektbaserat är det viktigt med ett system som kan ordna uppdragets alla delar så att det faktiska utförandet av arbetet flyter på. Med Nova Office kan du planera och schemalägga resurser, tillverkning, hantera avbrott, inleda reparationer, installationer och andra fältservicearbeten. Du kan också boka in rätt person med rätt delar, verktyg och till exempel tjänstefordon.
Du får månadsvis information om allt som är genomfört men ännu inte fakturerat. Systemet tar hänsyn till fastpris, takpris och revideringar i budgeten. Det finns flera olika projektrapporter, både som sammanställda och i detaljerad form.
Med tidrapporteringsfunktionen kan du smidigt boka alla uppgifter för till exempel löneunderlag och projektuppföljning. Det går också att hantera fastpris eller anbud samt löpnande och interna.
Det finns flera olika sätt att fakturera på. Ofta behöver man ta hänsyn till kunder och leverantörers upplägg, men också beroende på projektets tidsplan. Ett projekt som löper under en längre tid kanske behöver faktureras löpande. Men det går också att göra förskottsfakturering, delfakturering med med aconto. Du styr själv vilka transaktioner som ska faktureras med hjälp av faktura-attest.
Systemet beräknar den aktuella totalsumman för projektet, som i sin tur ger projektledaren den information som behövs för att skapa fakturor och skicka inköpsordrar. Det är också ett bra sätt att undvika att kostnaderna springer i väg och det säkerställer ett lönsamt intäktsflöde.
Med valutaorder kan du hantera försäljning i utländsk valuta. Du kan enkelt ange i vilken valuta betalningar ska ske och på vilket språk blanketter och artikelbenämningar ska skrivas för varje kund. Intrastathantering vid utförsel ingår också i paketet samt att valutaklausuler kan hanteras med enkelhet.
Varje artikel kan ha olika försäljningspriser, beroende på valuta. I kundavtal kan eventuella kundspecifika eller stafflade valutapriser registreras.
Reskontralistor kan tas ut i respektive valuta, men också sammanställas och presenteras i svenska kronor. Vid inbetalning står valet mellan att växla till svenska kronor eller att sätta in beloppet på ett valutakonto. Avdrag för bankens växlingsavgifter kan göras likaväl som kvittning mot kreditfaktura. En eventuell kursvinst/-förlust konteras automatiskt.
Om du känner att ditt företag behöver fler funktioner är det enkelt att göra tillval. Det innebär också att du bara betalar för de funktioner som du verkligen behöver.
Med hjälp av tillvalet Autogiro förenklar du företagets hantering av inbetalning…
Tillvalet Flerlager hjälper dig att hålla reda på dina lagersaldon. I sökdialoge…
Med Handelspaketet har du prislistor, inköp, orderregistrering och dina lagerflö…
Med tillvalet Lagerplatser/Batch kan du placera flera artiklar på samma lagerpla…
Om du tillverkar, importerar eller säljer en förpackning eller en förpackad vara…
Med tillvalet Serienummer/Serviceorder håller du reda på varje enskild produkt,…
Med tillvalet Valutaorder kan du hantera försäljning i utländsk valuta. Du kan o…
Tillvalet Variantartiklar är ett enkelt och smidigt verktyg som hjälper dig att…
Har du frågor?
Det finns inga dumma frågor, så tycker vi! Ring vår support så hjälper vi dig.
046-280 20 00