Handelspaket

Med Handelspaketet har du prislistor, inköp, orderregistrering och dina lagerflöden och många andra funktionaliteter som är extra viktiga för handelsföretag, grossistföretag eller partihandel.

+99 kr/månad
En bärbar dator som visar handelspaketet i Pyramid Nova Office affärssystem. Lila navigeringspanel i toppen av skärmen.

Allt runt omkring ordern kopplas samman

Du får full överblick över företagets alla order och i systemet kopplas andra funktioner som kundfakturor, leverantörsfakturor och redovisning. Orderrader, transaktioner visas ordnat och logiskt under olika flikar. Du kan skapa olika vyer med information och du har snabb åtkomst till order- och utleveransrutinerna.

Lägg order och se leveranstid 

När en order läggs följer automatiskt information som är kopplat till kunden med och du får referenser, leveransadresser och annan viktig information direkt i ordern. Oftast kan du i systemet redan vid orderläggningen snabbt se leveranstiden. Därefter kan du låta systemet automatiskt meddela kund förväntad leverans med aviseringen via e-post eller sms.

Hantera prislistor i flexibelt pris-rabattsystem

Det är vanligt att ha enskilda prislistor för specifika kundgrupper och för att hantera prislistorna och hålla avtalad prissättning behövs bra struktur. Det är något som vi har tänkt på och därför har vi sett till att det finns ett riktigt bra pris- och rabattsystem. På flera nivåer ser systemet till att kunderna alltid får rätt pris och gör det enkelt att justera. Med ett flexibelt pris- och rabattsystem ser du till att dina kunder alltid får rätt pris och du kan hantera försäljning i utländsk valuta i funktionen Valutaorder.

Arbeta med spårbarhet i batch och serienummer

Företag som säljer produkter behöver kunna administrera lagerplatser, se spårbarhet med batch- och serienummerhantering. Det är också hjälpsamt med spårbarhet vid inköp, inleverans och orderhantering. Det innebär att du kan kvalitetssäkra arbetsgången och att produkten är komplett ut till kund. Upptäcks fel eller brister är det enkelt att spåra komponenter eller produktens ursprung i flödet. Med en bra lagerhantering blir det mycket mer tids- och kostnadseffektivt att arbeta, för vem vill egentligen lägga tid på att leta?

Lagerkostnader kan vara en stor post i den ekonomiska kalkylen och därför är det viktigt att försöka hålla lagersaldot nere. Det är möjlighet att förbereda för inköp direkt vid orderregistreringen genom att skapa en inköpsanmodan.

Inköpsplanering ger dig säkrare inköp

Att råka göra fel inköp är något vi alla vill undvika och med Nova Office kan du minimera risken för felaktiga inköp och kan samtidigt hålla nere lagersaldot. Antingen använder du dig av manuell registrering för inköpsorder eller genom att överföra inköpsanmodan som skapats när ordern lades. Vill du hellre göra en direktleverans till din kund går det också bra.

Det finns också en behovsanalys som går att använda i samband med din inköpsplanering. Den ser till att inköp görs i rätt tid och du undviker att stå utan produkt eller delar av den på grund av utebliven beställning. Systemet och funktionerna innebär också en mer stabil leveransförmåga.

Eftersom dina inköp kan knytas samman, får affärssystemet en helhetssyn över vilka order som påverkas av ett inköp.  

Valutaorder och Intrastathantering

Med valutaorder kan du hantera försäljning i utländsk valuta. Du kan enkelt ange i vilken valuta betalningar ska ske och på vilket språk blanketter och artikelbenämningar ska skrivas för varje kund. Intrastathantering vid utförsel ingår också i paketet samt att valutaklausuler kan hanteras med enkelhet.

Valutapriser

Varje artikel kan ha olika försäljningspriser, beroende på valuta. I kundavtal kan eventuella kundspecifika eller stafflade valutapriser registreras.

Reskontra och inbetalningar

Reskontralistor kan tas ut i respektive valuta, men också sammanställas och presenteras i svenska kronor. Vid inbetalning står valet mellan att växla till svenska kronor eller att sätta in beloppet på ett valutakonto. Avdrag för bankens växlingsavgifter kan göras likaväl som kvittning mot kreditfaktura. En eventuell kursvinst/-förlust konteras automatiskt.

Upplev funktionalitet så som

Flexibelt pris- och rabattsystem
Intrastathantering vid utförsel
I det här paketet ingår tillvalet Valutaorder
Behovsanalysen ser till att kunden får rätt leverans i rätt tid

Har du frågor?

Det finns inga dumma frågor, så tycker vi! Ring vår support så hjälper vi dig.

046-280 20 00