CRM för riktigt bra kundvård

Ett heltäckande verksamhetsstöd som kopplar samman alla delar i din verksamhet. Organisera, administrera och effektivisera din kundvård.

Ingår i Pyramid Nova Office!
En man sitter med en bärbar dator i knäet i en fåtölj i ett kaféutrymme. Två kvinnor går förbi bredvid.
En bärbar dator som visar gränssnittet med CRM och kalender med bokningar i Pyramid Nova Office affärssystem. Lila navigeringspanel i toppen av skärmen.

Kundvårdssystem för en växande kundstock

När kunderna blir fler är ett bra verksamhetsstöd verkligen något som underlättar administreringen. Då krävs det att du har tillgång till ett effektivt kundvårdssystem. Med Pyramid CRM har du grunden för att driva god kundvård.

Här bygger du upp en gemensam informationsbank där har du tillgång all information i det dagliga arbete - på kontoret eller ute på vägarna.  


Håll reda på allt i CRM-centralen 

CRM-centralen är ett verktyg som innehåller flikar för Att-göra, Bevakning, Kunder, Kontakter, Order/Projekt, Offerter, Arbetsgrupper, Personal med mera. Varje flik är uppbyggt med effektiva filtreringsmöjligheter. Det finns filter som, Endast egna, Ej avslutade, Dag, Vecka, Favoriter för att nämna några. Flikarna i kombination med filterinställningar gör systemet överskådligt och strukturerat. Det innebär också att stora informationsmängder hanteras utan problem.  
På fliken som heter Min pyramid finns det en inställbar vy över egna aktiviteter, sorterade i ämnesområden i olika Info-boxar, exempelvis Inkorg, Skickat, Att-göra, Bevakning, Dagens möten, Prospektstock, Personlig statistik med mera. 

Kalendern i Pyramid CRM 

För att skapa struktur och god översikt bland dina bokningar finns kalendern till ditt förfogande. Kalendern hanterar gruppbokningar, flerdagars och återkommande bokningar. Liksom även resursobjekt i form av lokaler eller till exempel verktyg och fordon. Vidare finns även Resursbokning mot personal och projekt som standard. Den fungerar dessutom ihop med Mobil arbetsorder i Phone Edition.  
 
Låt ditt företag få en egen kalender där inbokningar som besök, evenemang och viktiga händelser med mera kan vara synligt och tillgängligt för alla på företaget.  

Snabb och samlad information om kontakter och kunder  

Få fram all information om dina kontaktpersoner i Kontaktcentralen eller i fliken Kontakter i CRM-centralen. Kunder som du ofta arbetar med kan du skapa en favoritmarkering på. På så sätt hittar du snabbt fram till önskad person på nolltid. Du kan snabbt ta del av information och historik över tidigare aktiviteter. Det kan till exempel vara telefonsamtal, mailkonversationer, möten, dokument och prospekt.
  
Med snabb åtkomst till flera kundvårdsfunktioner där du med enkelhet kan boka in nästa möte, lägga till nya aktiviteter eller skicka mejl. Både i direkt Kundcentralen och i fliken Kunder kan du se kundens offerter, order/projekt, reskontra, köphistorik samt fråga pris med mera. 

Brett användningsområde för Aktiviteter  

En aktivitet kan vara en Att-göra, ett meddelande, en kalenderbokning eller ett arbetsdokument. Eller ett dokumenthanteringssystem. Om man lägger upp aktiviteten direkt från Kontaktcentralen så knyts den automatiskt till en kontakt. Dokument som till exempel Word, Excel, PDF eller mejl bifogas enkelt med dra-och-släpp-funktion. Det innebär att dokumenten alltid finns nära till hands när de behövs. Strukturera alla dokument i de mappar ni önskar. Till exempel kan du bifoga en Word-fil med en arbetsinstruktion till en Att-göra aktivitet eller en PDF med en mötesagenda till en kalenderbokning.
  
Dela aktiviteterna genom att knyta dem till arbetsgrupper. Märk Aktiviteterna med projektnummer, prospekt/offert, serienummer mm så visas de sedan automatiskt upp i relevanta rutiner.
  
Om du vill ha påminnelse på dina aktiviteter kan du lägga in notiser. På så sätt minimerar du riskerna för att till exempel missa ett offertdatum, en besiktning eller en serviceåtgärd. Aktiviteter som är återkommande eller som ofta arbetar med kan du märka som favoriter.  

Mobilt arbete med appen Phone Edition 

Idag är många arbetsplatser flexibla och en del kollegorna har inga fasta samlingspunkter av avstämning och utbyte av information i fysiskt format. De behöver verktyg som underlättar ett digitalt arbetssätt och platsoberoende samarbete. Därför har vi samlat alla viktiga CRM-funktioner i appen Phone Edition. 
 
En stor fördel med appen är att du kan dela en aktivitet med arbetsgruppen och deltagarna kan enkel ta del av och kommentera all information direkt i mobilen. Det går dessutom att dela offerter, arbetsinstruktioner, mötesprotokoll, dokument med mera. 

Upplev funktionalitet så som

Effektivt kundvårdssystem
Smarta filtreringsmöjligheter
Dela aktiviteterna till arbetsgrupper
CRM-funktioner i appen Phone Edition

Har du frågor?

Det finns inga dumma frågor, så tycker vi! Ring vår support så hjälper vi dig.

046-280 20 00